Християнська психологія » Соціальна психологія » Психологія впливу та протидії маніпуляцій » ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ стосовно висловів папи Франциска про гомосексуальність

 

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ стосовно висловів папи Франциска про гомосексуальність

Автор: Петро Гусак від 8-02-2023, 17:27, переглянули: 1476

Верховному Архиєпископові Святославові Шевчуку

Синодові Єпископів УГКЦ

Синодові Єпископів Києво-Галицької Митрополії УГКЦ

Конференції Єпископів Римсько-Католицької Церкви в Україні

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ
стосовно висловів папи Франциска про гомосексуальність


Високодостойні Ієрархи,

Сподіваючись на те, що Ви, як вчителі Церкви, які маєте апостольську сукцесію, а з нею — обов’язок берегти і плекати апостольське вчення, адекватно й офіційно відреагуєте на недавні вислови папи Франциска (справжнє ім’я — Хорхе Маріо Берґольйо) про гомосексуальність, я, як філософ, котрий знає, що таке поняттєві й моральні розрізнення, і як християнин, вважаю себе зобов’язаним в сумлінні публічно відреагувати на вищезгадані вислови папи Франциска, котрі сіють плутанину й сум’яття в душах вірних та становлять розрив з незмінним моральним вченням Католицької Церкви.

Так, в інтерв’ю для Associated Press (25.01.2023) папа Франциск заявив, що гомосексуальність — це гріх, але не злочин (тим самим маючи на увазі саме гомосексуальну активність — бо гомосексуальна схильність як така не є гріхом), перекладаючи “гріховність” на криміналізацію (поставлення поза закон і законодавче переслідування) гомосексуальності. Цим софістичним розрізненням (між “гріхом” і “злочином”) та софістичним перекладенням “гріховності” на поставлення гомосексуальності поза законом — при одночасному нерозрізненні між гомосексуальною схильністю та гомосексуальною активністю — папа Франциск де факто підримав пропаганду й завоювання все нових етапів легалізації агресивним ідеологічним рухом ЛГБТ, котрий становить суспільну загрозу (адже вербує нових членів серед дітей та молоді), а з іншого боку — “обеззброїв”католиків, котрі хочуть бути вірними незмінному моральному вченню Церкви. При тому папа Франциск виявив удаване нерозуміння того: а) що таке гріх; б) що таке право; в) та що таке узаконення гомосексуальних зв'язків зруйнує основи суспільства: навіть у суто людському вимірі (як на це вказує документ Конгрегації доктрини віри “Міркування щодо пропозицій надати легальне визнання одностатевим зв’язкам” 2003 р.)[1]. Адже гріх — це зневага сотвореною людиною свого Творця, Який є Творцем усієї світобудови, й тому гріх має руйнівні наслідки не лише для конкретної людини, яка його чинить, а й для всього людського суспільства — тим більше, що йдеться про гріх, який за своєю специфікою має не індивідуално-замкнутий, а звідницький характер для широкого загалу: затягує у протиприродні й епідемічно-інфекційні стосунки все нових “партнерів”. Ставити цей гріх під правовий захист означає викривити само поняття права (котре має бути “праве”: змістовно правильне і справедливе) й допуститися важкого corruptio legis — зіпсуття закону[2] — замість захисту спільного блага, що його закон повинен запевняти. У згаданому інтерв’ю є фраза папи Франциска, якою він завершує мовлення про гомосексуальність, і яку замовчують друковані та електронні ресурси: “Esta es una condicion normal” — “Це нормальний стан”[3]. Цією фразою папа Франциск увійшов у важкий конфлікт як з незмінним моральним вченням Церкви, вираженим у Катехизмі Католицької Церкви, який називає гомосексуальні дії “важкими спотвореннями” та “за самою своєю внутрішньою природою невпорядкованими”[4], так і з психологічними дослідженнями, які показують, що гомосексуальність є властивістю, набутою внаслідок зростання і становлення особи в нездоровому середовищі.[5] Згадка папою Франциском “на одному диханні” того, що всі позаподружні статеві стосунки є гріховними, ставить на один рівень протиприродний порок — vitium contra naturam — гомосексуальних актів з біологічно природними гетеросексуальними статевими актами.

5 лютого 2023 року, вертаючись із відвідин Демократичної республіки Конго та Південного Судану, в інтерв’ю в літаку папа Франциск, говорячи про гомосексуальність, допустився важкої підміни понять, заявивши: “Люди з гомосексуальними схильностями є дітьми Бога. Бог любить їх. Бог супроводить їх”[6], свідомо не згадавши, що дітьми Бога стають не усі автоматично, а тільки ті, котрі прийняли Ісуса (див.: Ів 1, 12), отже — живуть згідно з Його заповідями та волею, та що Бог дійсно любить усіх людей, також і грішників, але ненавидить гріх та очікує, що грішники відвернуться від гріха й покаються, пропонуючи їм для цього допомогу Своєї Благодаті, й супроводжує їх не у їхніх гріхах, а в земному житті, даючи нагоди для покаяння і спасіння. Вислови папи Франциска: “Засуджувати когось як ось таких, — це гріх” та “Криміналізувати людей з гомосексуальними схильностями є несправедливістю”[6] також містять софістичну підміну понять, тому що називати гріх і протиприродні схильності їхніми властивими іменами — це не засудження, й людей з такими схильностями засуджують не за схильності як такі, а за суспільно небезпечну поведінку, до якої їх згадані схильності можуть спонукати: пошук нових “партнерів”, звідництво, зваблення, розбещення — також і неповнолітніх — педофілія, а передусім — пропагування гомосексуального способу життя як чогось нормального та впровадження його в шкільні програми. І законодавство країн, яке криміналізує гомосексуалізм, криміналізує не схильності, а згадані суспільно небезпечні дії, які із таких схильностей можуть випливати.
Повторивши, що Католицька Церква не може дозволити Таїнственне Подружжя для одностатевих пар, але що він підтримує узаконення так званих цивільних союзів, які дають одностатевим парам законодавчий захист у таких питаннях, як пенсії, успадкування і охорона здоров’я[7] (усі вони вирішуються нотаріально: без законодавчого визнання одностатевих союзів — П.Г.), папа Франциск заклав “бомбу сповільненої дії” під саму структуру громадянського суспільства як такого — також і поза релігійним контекстом: адже основою супільства є сім’я чоловіка і жінки та їхніх дітей.

Я стверджую, що вищенаведені двозначні, софістичні, морально й доктринально сумнівні вислови папи Франциска є підкріпленням та сприянням агресивній агенді ЛГБТ на шляху до все широшого законодавчого закріплення й переведення в суспільну практику їхніх домагань, а в церковному вимірі — становлять загрозу для морального сумління й морального життя вірних, а навіть для самої їх віри в Церкву як спільноту, засновану Ісусом Христом, і вважаю, що Ви, високодостойні Архиєреї, повинні висловити папі Франциску ваші dubiaі/або correctio fraternalis, дбаючи у цей спосіб про спасіння його душі та душ довірених Вам вірян.


Петро Гусак

(Якщо хтось вважає мої думки й аргументи співзвучними зі своїми — прошу чутися вільним поставити також і свій підпис під цим текстом).

ПРИМІТКИ


[1] Congregation for the Doctrine of Faith. Considerations regarding proposals to give legal recognition to unions between homosexual persons (2003), §§ 8, 11. — https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_20030731_homosexual-unions_en.html?fbclid=IwAR0a2TDOdIX5JiCSn5jwzHYSIGOYHQbfLVWXQelNwvCS21-taQWAXkDLWbU

[2] Св. Тома Аквінський. Summa Theologiae, I-II, q. 95, a. 2.

[3] Див.: https://www.youtube.com/watch?v=J_fwQjrGdS0

[4] Катехизм Католицької Церкви, § 2357.

[5] Див.: о. Джон Гарві. Гомосексуальність і Католицька Церква. Чіткі відповіді на складні запитання. — Мандрівець: Тернопіль, 2022. Див. також: https://www.rodyna.org.ua/petro-husak-dushpastyrstvo-praktykuiuchykh-homoseksualistiv-bez-zaklyku-zminy-ne-ye-dushpastyrstvom/

[6] Pope Francis’ in-flight press conference: God accompanies people with same-sex attraction. — https://time.com/6253077/pope-francis-anti-gay-laws/

[7] Див.: https://www.reuters.com/world/pope-francis-says-laws-criminalising-lgbt-people-are-sin-an-injustice-2023-02-05/



Категорія: Психологія впливу та протидії маніпуляцій, Блог Петра Гусака

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.