Християнська психологія » Соціальна психологія » Психологія впливу та протидії маніпуляцій » ОСНОВНІ ХАРАКТЕРНІ РИСИ ДІЯЛЬНОСТІ ТОТАЛІТАРНИХ СЕКТ

 

ОСНОВНІ ХАРАКТЕРНІ РИСИ ДІЯЛЬНОСТІ ТОТАЛІТАРНИХ СЕКТ

Автор: Мирон Шкробут від 2-09-2014, 22:00, переглянули: 591

* Проповідь релігійного учення, що відрізняється від традиційних релігій і учень, що сповідаються членами інших сект;
* різка критика інших релігій і обіцянка “божого” покарання для їх послідовників;
* наявність харизматичного лідера, який є проповідником і головним адміністратором секти;
* існування кола, особливо наближених до лідера секти і таких, що займають в ній керівні пости осіб;
* активна місіонерсько-проповідницька діяльність членів секти, включаючи бесіди на вулицях, місцях роботи і відпочинку громадян, роздачу листівок та іншої релігійної літератури, трансляцію сектантських програм в електронних ЗМІ;
* проведення масових заходів з метою залучення потенційно віруючих;
* посилена увага до тих неповнолітніх, що потрапили в секту;
* оточення турботою і “атака любов'ю” осіб, що недавно прийшли в секту;
* проведення спеціального релігійного навчання для неофітів;
* залучення осіб з неврівноваженою психікою або фізичними недугами для публічної демонстрації псевдорелігійних “чудес”;
* використання особливої психотехніки, методів навіювання і самонавіяння, сугестії і гіпнозу, наркотичних препаратів, виснажливих постів, важких фізичних вправ, обмеження у фізичному відпочинку і сні, молитов, що часто повторюються, для якнайшвидшої деформації свідомості віруючих;
* застосування модерністських методів (сучасна музика, танці, дискусії, чаювання, перегляд релігійних відеофільмів, весілля та ін.) для зміцнення віри членів секти і залучення в неї нових людей;
* штучне дроблення секти на постійно діючі підрозділи по напрямах;
* у ряді сект – зміна фізичної зовнішності членів, наділ їх релігійними іменами і духовними званнями, вимога носити спеціальний одяг і культове приладдя;
* дотримання строгої релігійної дисципліни, жорстка регламентація всього життя віруючих, декларація необхідності розлучитися з сім'єю і батьками, кинути роботу або навчання (або змінити місце роботи і навчання);
* у ряді сект – вимога безкоштовної або символічної оплачуваної роботи на підприємствах і в організаціях секти, збору подаянь і виконання комівояжерських функцій з метою продажу релігійної літератури;
* заклики до невиконання членами секти цивільних і конституційних (служба в армії, пошана до прапора і гімну, турбота про дітей і старих родичів, явка до суду і т.д.);
* вимога для членів секти регулярно дарувати їй гроші, передавати в користування або власність секти майно і нерухомість;
* наявність у секти спеціальних підрозділів для виконання адміністративних, пропагандистських, охоронних, контрольно-наглядових, комерційних і інших завдань;
* добродійність і опіка для залучення до секти представників соціально незахищених верств населення;
* створення власних духовних, культурних, медико-психологічних, реабілітаційних, дитячих і молодіжних установ, літніх таборів в цілях вербування віруючих;
* підвищена увага до питань освіти, установа власних духовних і світських учбових закладів, спроби упровадити релігійно-педагогічні напрацювання в практику занять з молоддю у вже існуючі освітні структури;
* часта і як правило безкоштовна передача пропагандивної літератури в бібліотеки, установи культури і освіти;
* показна декларація лояльності до закону і слухняності властям;
* контакти з державними службовцями для лобіювання інтересів секти в органах влади;
* участь в політичному житті шляхом підтримки певних політичних сил, сприяння або протидія передвиборним компаніям окремих кандидатів, створення суспільно-політичних об'єднань, партій і рухів;
* співпраця з іншими сектами і представниками релігійних об'єднань зарубіжного підпорядкування, окремими проповідниками і місіонерами – носіями споріднених учень;
* переслідування осіб, що покинули секту;
* протидія організаціям і громадянам, що займаються викриттям діяльності секти, а також батькам, охочим вивести з-під впливу секти своїх дітей.
Цей перелік неповний, оскільки цілком не ідентифіковані організації сатанистів, групи окультно-містичного і богошукацького толку, а також квазінаукові (астрологія, уфологія, парапсихологія і т.д.) культи.
Механізми залучення і утримання людини єдині для всіх деструктивних культів і приводять до одних і тих же результатів – повної дезорієнтації особи, втрати нею нормальних життєвих орієнтирів і суспільно-значущих цінностей.
Численні свідоцтва показують, що контроль свідомості прихожан “деструктивних” культів здійснюється непомітно для рядових членів об'єднання. Знов запрошеного оточують турботою і увагою, щоб він відчув уявну зацікавленість у вирішенні його проблем. В результаті чоловік починає проникатися сектантською ідеологією і вірити всім промовам лідерів культу.
Тонка психологічна обробка, постійні молитви і співи, безперервне спілкування з фанатичними членами секти призводять до того, що у неофіта швидко руйнується здібність до критичного сприйняття чужого учення, а постійна зайнятість справами секти, погане і нерегулярне живлення, короткий сон постійно занурює адепта в стан, коли їм легко управляти.
Так завершується розрив колишніх соціальних зв'язків особи, так відбувається її “випадання” з суспільства.

Результати страшні: для реабілітації члена секти потрібно від 2 до 5 років.



Категорія: Соціальна психологія » Психологія впливу та протидії маніпуляцій

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.

Додавання коментаря

Им'я:*
E-Mail:
Коментар:
Введіть захисний код: *