
Ми всі звикли говорити про релігійні деструктивні культи виключно в контексті новітніх сект або історичних єресей. Проте і на даному етапі розвитку апостольських церков виникають різного роду спільноти, які відповідають всім ознакам деструктивного культу. Це можуть бути як товариства прихожан конкретного храму, цілі парафії і навіть монастирі. Постає цілком природнє питання: яким же чином можна відстежити виникнення деструктивного збою в межах спільноти, щоби вчасно або зупини цей процес, або вчасно вийти зі спільноти?
В Таблиці 1-3 представлена порівняльна характеристика типових ознак деструктивного культу та ідентичних конкретних проявів культових структур, зафіксованих в Україні.



Секта, подібно до тієї калюжі, має деструктивний вплив на особистість і часто-густо її методи впливу мають руйнівний для психіки людини характер. Відновлення адекватної поведінки та реакцій особистості є дуже складним і тривалим процесом.
Людмила Гридковець,
к.психол.н., завідувач кафедри психології та педагогіки
Київського Інституту бізнесу та технологій
к.психол.н., завідувач кафедри психології та педагогіки
Київського Інституту бізнесу та технологій
Список використаних джерел
1. Гридковець Л.М. Вплив культового фактору на розвиток змінених станів особистості/ Матеріали міжнародної науково-практичної конференції.:Терапія та профілактика психологічних і соціальних залежностей. – К.: Легко-інк., 2006. – С. 98-117
2.Гридковець Л.М. Вплив змінених станів свідомості людини на переживання видінь та галюцинацій/ Матеріали міжнародної науково-практичної конференції.: Психологічна безпека та адаптація особистості. – Київ-Дніпропетровська, 2007. – с. 9-17.
3.Ковальчук Й-Я. Деструктивна практика сучасного сектантства. ― Львів, 2006.― 146 с.
4.Сафронов А.Г. Религиозные психопрактики в истории культури. ― Харьков, ХГАК, 2004. ― 300 с.
5.Сафронов А.Г. Психология религии. ― К.: Ника-Центр, 2002.― 220 с.
6.Шапарь В.Б. Психология религиозных сект.― Минск: ХАРВЕСТ, 2004. ― 376 с.
[right][/right]