Гусак Петро Романович, к.ф.н.
Використовуючи метод філософської герменевтики текстів і зокрема — етимологічну герменевтику як його підвид, та опираючись на працю Макса Шелера «Ресентимент у побудові моралей», автор статті показує, що мотивом складення розповіді про Каїна та його нащадків (Бут 4, 1-26) був ресентимент кочівників до народів осілої землеробської цивілізації: ім’я «Каїн» означає «коваль», а його рід занять — обробіток землі. Новизна статті полягає у баченні сюжету під іншим кутом зору: досі ресентимент звичайно приписували Каїнові й пояснювали ним його мотив убивства Авеля. Стаття може бути корисною біблістам, дослідникам історії й культури давнього Ізраїля та усім, хто бажає докладніше розуміти Писання Старого Завіту.
ГЛИБИННА МОТИВАЦІЯ ДЕЯКИХ СТАРОЗАВІТНИХ СЮЖЕТІВ
(На прикладі розповіді про Каїна та його нащадків: Бут 4, 1-26)
(На прикладі розповіді про Каїна та його нащадків: Бут 4, 1-26)
Використовуючи метод філософської герменевтики текстів і зокрема — етимологічну герменевтику як його підвид, та опираючись на працю Макса Шелера «Ресентимент у побудові моралей», автор статті показує, що мотивом складення розповіді про Каїна та його нащадків (Бут 4, 1-26) був ресентимент кочівників до народів осілої землеробської цивілізації: ім’я «Каїн» означає «коваль», а його рід занять — обробіток землі. Новизна статті полягає у баченні сюжету під іншим кутом зору: досі ресентимент звичайно приписували Каїнові й пояснювали ним його мотив убивства Авеля. Стаття може бути корисною біблістам, дослідникам історії й культури давнього Ізраїля та усім, хто бажає докладніше розуміти Писання Старого Завіту.