Як розмовляти з підлітком про секс?

Автор: Мирон Шкробут від 22-10-2015, 13:56, переглянули: 1959

Як розмовляти з підлітком про секс?

Розмови про секс із дітьми, а тим більше з підлітками, бентежать багатьох батьків. «Як же я з ним про це говоритиму? Підросте, сам про все дізнається». Те, що дізнається, це точно.
Питання полягає в тому, від кого дізнається і що саме дізнається. Від батьків у нормальних умовах або від старших товаришів, які вже мають «досвід» у під’їзді якогось будинку. Дуже важливо: або батьки розкажуть своїй дитині про красу сексуальних стосунків у шлюбі або вона сама намагатиметься дізнатися на практиці про те, що нав’язують їй зі сторінок глянсових журналів та з екранів телевізорів і кінозалів.
Можна бентежитися до безкінечності, але це не додасть підліткові корисного досвіду і знань, не вбереже його від можливих неприємностей та спокус, не допоможе зробити правильний вибір і встановити необхідні межі.
Поки ми не навчимося вільно, без нервозності, говорити про секс, ми як батьки нічого не варті. ми за своєю природою істоти сексуальні і фізіологічно, і психологічно. і якщо розмови про секс бентежать людину, то це свідчить про те, що вона не є цілісною особистістю.
Багато підлітків є сексуально активними не тому що не можуть жити без сексу, а тому що у них немає глибоких особистісних причин відкладати сексуальні стосунки до одруження або заміжжя. і це є наслідком того, що найближчі люди (батьки) чомусь уважають за краще уникати розмов про сексуальні стосунки, а злі тітки і дядьки із засобів масової інформації швиденько займають цю порожнечу і нав’язують нашим дітям свою точку зору. Ця точка зору є прямо протилежною здоровому глузду і запевняє підлітків у тому, що ми не маємо влади над своїми тваринними інстинктами і що секс надає нам упевненості в собі, підвищуючи нашу самооцінку. ну хто ж не піддасться на таке? Підліткові пропонують шлях найменшого опору, який призводить до абсолютної безвідповідальності та духовної спустошеності. Хіба цього ви бажаєте своїй дитини?
Тому пропоную позбавитися помилкового збентеження і, поки не пізно, почати розмовляти з підлітком про сексуальні стосунки. не слід залякувати його венеричними захворюваннями і почуттям провини (він просто повинен знати про це). не потрібно розповідати про те, як сперматозоїд запліднив яйцеклітину (про це він довідається на уроках біології в школі). А ось розвіяти міфи про те, що ми не владні над своїми тваринними інстинктами і що секс підвищує нашу упевненість у собі і самооцінку, на мій погляд, є першочерговим завданням.
Я не запропоную вам технології спілкування з підлітком на сексуальні теми. її не існує. Я подам вам інформацію для роздумів, акцентую вашу увагу на тих темах, які, на мій погляд, обов’язково необхідно обговорити з підлітком.
Отже, почнемо…
Коли розмова стосується людської сексуальності, досить часто можна почути вислів «тваринний інстинкт». Здається, що цей вираз мало стосується людських сексуальних взаємин. і ось чому. Ті, хто його використовує, напевно мають нерозвинене уявлення про дивності деяких представників тваринного світу. Ви, можливо, чули про те, що самиця богомола під час спаровування відкушує голову самцеві. Але чи знаєте ви, що нижня половина самця продовжує спаровуватися? А що ви скажете про варварську поведінку самиці морського черв’яка, яка нападає на самця, який нічого не підозрює, і відкушує йому хвіст, щоб запліднити свої яйця? А поведінка самиці павука «чорної вдови»? Ця істота холоднокровно пожирає до 25 самців за день!
Звичайно ж, не всі представники тваринного світу поводяться так жахливо. Багато тварин докладають зусиль, щоб справити враження на своїх обранців і обраниць.
А ось собаки в цьому плані менш вередливі. іноді здається, що вони готові кидатися на все, що рухається. ймовірно саме це мають на увазі, коли говорять про тваринний інстинкт, розуміючи щось спонтанне, імпульсивне.
Важливо зрозуміти і пояснити це підліткові, що сексуальність людини відрізняється від сексуальності тварин. У чому полягає ця відмінність? різниця полягає у найважливішому сексуальному органі людини — в її мозку. За сексуальний потяг людини відповідає кора великих півкуль (кортекс), та сама ділянка, де відбуваються всі розумові процеси. Кортекс людини дозволяє їй брати гору над своїми пристрастями, і це відрізняє царя природи від тварин.
Людина несе відповідальність за свою сексуальну поведінку. Це головна думка, яку необхідно донести до підлітка. Він має усвідомити, що ми не перебуваємо у полоні наших гормонів.
Якби гормони володарювали над нами, то як би працювали лікарі, і чоловіки, і жінки? Адже частиною їх роботи є розглядання голих тіл.
незважаючи на те що сексуальність властива людині від народження, ми не приречені бути жертвами гормонів. Бог дав нам свободу вибору. Ось цю свободу і повинен усвідомити підліток. За усвідомленням настане розуміння, що вся відповідальність за його сексуальну поведінку покладається тільки на нього.
Якщо мозок людини дозволяє їй володарювати над сексуальними бажаннями, чому сексуальність створює так багато проблем? Чому ми не ставимося до сексуальних бажань обдумано і цілеспрямовано? Чому в світі існує безліч зрад, венеричних захворювань, небажаних вагітностей, абортів? Чому так затребувані представниці найдавнішої у світі професії? Безліч «чому» виникає в нашій голові. Відповіді на ці запитання можна знайти, якщо озирнутися навколо і поглянути всередину себе.
Якщо подивимося навколо, то побачимо, що щоденно з екрану нас і наших дітей запевняють у тому, що безладні статеві зв’язки є нормальним явищем, що не має жодних наслідків. Погодьтеся, що важко не дослухатися до телевізора, особливо коли він приділяє вихованню дітей більше часу, ніж деякі батьки. Але не тільки широкий екран винен у неприборканості сексуальних бажань підлітків.
Справжня причина приховується всередині людини і виростає з непереборного бажання відчувати власну значущість, цінність в очах інших людей. Якщо в дитини до підліткового віку не сформоване надійне почуття власної значущості та самобутності, якщо вона не відчуває, що батьки її люблять, вона починає гратися з вогнем.
Якщо ваш підліток — невпевнена в собі дівчина, секс стане для неї показником власної значущості, засобом привернути та утримати молоду людину. Багато дівчат-підлітків зізнаються, що секс для них — ознака того, що вони бажані та потрібні комусь. Секс дає їм ніжність, ласку і прийняття, яких їм бракує в сім’ї. Статевий акт вони розглядають як доказ своєї привабливості та затребуваності. Секс допомагає їм позбавитися гнітючого почуття власної неповноцінності.
Насправді немає нічого поганого в бажанні бути коханим. Але якщо в основі цього бажання криється низька самооцінка, то це вже біда. жодні напучення, домовленості та загрози не змусять підлітка вгамувати своє бажання бути коханим.
Він готовий дозволити користуватися собою в обмін на ніжні слова і швидкоплинне відчуття пристрасної закоханості.
Якщо ваш підліток — невпевнений у собі хлопець, то основний сексуальний мотив для нього: «чи здатний я?» невпевнені в собі молоді люди розцінюють секс як доказ сили і спроможності. За допомогою сексу такі чоловіки намагаються підвищити свою низьку самооцінку. Для них секс стає якимсь змаганням.
На превеликий жаль, невпевнені в собі чоловіки звертаються до сексуальних перемог, щоб довести, що вони «справжні». Але поняття «справжній чоловік» складається з безлічі параметрів, і секс у цьому переліку посідає не перше місце. Висновок такий: сексуальні стосунки не підвищують самооцінки підлітка (та й дорослої людини також) і не зміцнюють його стосунків із протилежною статтю.
Дівчину секс не зробить привабливішою, хлопцеві секс не додасть упевненості у собі. Більш того, дошлюбні сексуальні стосунки можуть призвести до відчаю, самотності і ще більшої невпевненості у собі.

Що ж робити? А діяти необхідно таким чином.
По-перше, сприяти тому, щоб підліток усвідомив, що хороші інтимні стосунки не можуть ґрунтуватися тільки на біологічному фундаменті. Вони потребують психологічної і духовної основи.
По-друге, навчити підлітка розуміти, що рішення про те, мати близькість або ні, необхідно приймати заздалегідь, і повністю усвідомлювати обране рішення.
Охоплені пристрастю молоді (і не дуже) люди не замислюються про наслідки свого вчинку. А вони позначаються не тільки на нинішніх взаєминах, але й на всьому подальшому житті людини.
Щоб допомогти підліткові зробити правильний вибір, обговоріть із ним п’ять найпоширеніших підходів до сексуальних дошлюбних стосунків. Поставтеся до цього дуже уважно і серйозно, щоб підліток міг прийняти своє власне рішення і щоб потім не говорив, що його не попередили.

1. «Це сталося саме собою».
найпоширеніше пояснення статевого зв’язку, коли молоді люди, здавалося б, і не збиралися розпочинати інтимних стосунків. Усе трапилося якось раптово. Але взаємини, що несподівано виникли, так же несподівано й завершаться. Спонтанна інтимна близькість майже завжди призводить до закінчення взаємин. Чому? Тому що сексуальні стосунки — найважливіший аспект життя, до якого не можна ставитися безвідповідально. Будь-які стосунки не повинні бути легковажними.
За даними соціологічних опитувань, тільки 17 % молодих жінок повідомили, що свою першу статеву близькість планували заздалегідь. Це свідчить про те, що для решти 83 % «це сталося саме собою». Якщо ваш підліток заздалегідь не прийме свідомого рішення, то напевно спокуситься розпочати інтимну дошлюбну близькість.

2. «Що в цьому поганого? Ми ж кохаємо одне одного».
Молоді люди можуть відчувати одне до одного цілком дружні почуття, довіряти одне одному, знати одне про одного багато чого, обговорювати разом делікатні теми, але ніколи не обговорюють межі дозволеного. їм здається, що якщо між ними склалися довірчі, теплі, романтичні стосунки, то секс стане природним виявом кохання.
Вони починають уважати, що за допомогою сексу можна виявити чуття, які не висловиш, і що кохання виправдовує все.
На жаль, це не так. інтимна близькість уводить людей у таємницю відчуття «єдиної плоті». Але підлітковий вік не сприяє тому, щоб молоді люди були готові пов’язати свої життя. Та і до сексуальних стосунків вони також ще не готові (психологічно та духовно). Крім того, дошлюбний секс змінює природний хід розвитку взаємин між закоханими. Він створює такі очікування та потреби, які в більшості випадків призводять до руйнування взаємин.
наприклад, дівчина і хлопець навчаються в одинадцятому класі, їхні стосунки стали інтимними «самі собою», їй здається, що вони кохають одне одного. Але обом необхідно продовжувати навчатися, піклуватися про свою фінансову незалежність тощо. Дівчина через свої психологічні особливості, можливо, є готовою до створення сім’ї.
Але хлопчик у 17 років у 99,99 % випадків неспроможний подбати про себе, не кажучи вже про відповідальність за свою «половину».

3. «Сексуальні взаємини зближують».
Жодна розсудлива людина не буде сперечатися з тим, що якщо стосунки ґрунтуються на сексі, то їх і стосунками важко назвати. Але мені не раз доводилося мати справу з неодруженими парами, які вважають, що саме сексуальні взаємини допомагають їм досягти душевного єднання і близькості.
Сперечатися не буду, секс може зближувати двох людей. Але на деякий час. Тому що відбувається заміна психологічної близькості близькістю сексуальною. Таким чином, зникає важлива складова близьких стосунків і, як наслідок, взаємини втрачають свою цілісність і гармонійність, вони зводяться нанівець.
Дослідження свідчать про те, що душевна близькість, що є необхідною для тривалих взаємин, зростає повільно, проходячи певні, послідовні стадії. і коли люди намагаються прискорити зближення за допомогою сексу, на них завжди чекає розчарування.
Запевніть свого підлітка в тому, що позашлюбні сексуальні стосунки не приведуть до душевної близькості і справжньої єдності, щоб він не дозволив ввести себе в оману.

4. «Поки я неодружений, я приборкуватиму всі сексуальні відчуття».
Деякі підлітки і доросліші молоді люди, наслухавшись суворих повчань своїх батьків, що «секс — непристойне заняття», приймають рішення позбавити себе сексуальних відчуттів. Вони не обнімаються, не цілуються, навіть не тримаються за руки. Нічого абсурднішого і суперечливого й уявити собі не можна. Справа в тому, що тривале придушення будь-яких відчуттів призводить до психічних розладів. Якщо людина тривалий час придушує в собі бажання вживати їжу, то у неї розвивається анорексія. Якщо придушувати в собі сексуальні відчуття, то можна стати сексуально апатичним. Такі люди нещасні, перебуваючи у шлюбі, їх мучить відчуття провини. Так що ж робити?
Цілком можна зберегти чистоту взаємин до шлюбу, не придушуючи повністю своєї сексуальності. легкі поцілунки, обійми, торкання рук допоможуть виявити взаємну ласку і кохання. Вони не сприяють статевим стосункам, але самі по собі приносять радість.

5. «Давай встановимо межі».
Утримуватися від сексу, не придушуючи своєї сексуальності, складно, але можна. Цей секрет вміщений у слові «межі». Так-так, ті самі межі дозволеного, що стабілізують ситуацію, вносять елемент визначеності у стосунки і змушують людину будь-якого віку брати на себе відповідальність за скоєне.
Якщо ви навчите свого підлітка, не придушуючи повністю сексуальності, створювати певні межі в сексуальних стосунках і неухильно їх дотримуватися, то ви убережете його від багатьох бід і розчарувань у житті.
Я могла б сказати, де, на мою думку, слід встановити межі. Але кожен дорослий знає, що чим більше людина віддається коханню, тим важче їй стримуватися. Поясніть це підліткові. Ви спостерігаєте за своєю дитиною від народження. Кому, як не вам, знати темперамент і особливості вашого підлітка. Але, поки ви не приймете свідомого рішення надати допомоги підліткові у встановленні цих самих меж у сексуальних стосунках, користі від ваших знань буде мало.
Рішення про межі допустимого вимагає від підлітка чіткого розуміння своїх етичних цінностей. Порадьте йому уникати ситуацій, які можуть збуджувати його чуттєвість (наприклад, не залишатися наодинці, коли нікого немає вдома; зверніть його увагу на те, як він одягається, коли йде на побачення, щоб одяг не провокував партнера.
Поясніть своїй дитині, що рішення про межі допустимого вона повинна прийняти сама, а потім обов’язково обговорити їх зі своїм обранцем (обраницею). Вони обоє повинні знати про те, які межі фізичного контакту встановлені в їхніх стосунках.
І ще одне. Порадьте не змінювати встановлених меж упродовж декількох місяців.
Попередьте, що навіть якщо видасться можливість «ослабити гайки», нехай у жодному разі не робить цього у темряві. Нехай завжди встановлює межі вдень із холодною головою і ясним розумом.

Я припускаю, що ваш підліток матиме сумніви щодо переваг дошлюбної статевої стриманості. Ознайомте його з деякими останніми відкриттями соціологів, які працювали у країнах Європи і СшА. За даними цих соціологічних опитувань, найвищі показники задоволеності інтимним життям є характерними для людей, які дотримуються традиційної сексуальної етики. Це зовсім не ті «вільні» люди, які повсякчас змінюють сексуальних партнерів. Це подружні пари, які переконані, що сексуальні стосунки поза ними недопустимі. Більш того, рівень сексуального задоволення у прихильників традиційного підходу на 31 % вищий, ніж у людей, які мають статеві стосунки з постійним партнером, але неодружені.
Численні дослідження також підтверджують зв’язок між ступенем сексуального задоволення, з одного боку, і подружньою гармонією та вірністю в шлюбі — з другого.
Виявляється, найбільше фізичне і психологічне задоволення мають ті люди, які мали в житті тільки одного сексуального партнера.
У висновку національного інституту здоров’я (СшА) зазначено: «Партнери, які не мали дошлюбних сексуальних стосунків, виявляють більший ступінь задоволеності інтимним життям і шлюбом у цілому, ніж ті, які розпочали статеве життя до весілля. люди, які живуть разом, але не одружені, мають менш здорові взаємини, ніж ті, хто одружені. Після такого співжиття люди частіше зраджують своєму законному подружжю, ніж ті, хто утримувався від статевого життя до того, як одружився. шлюби між людьми, які жили разом до одруження, завершуються розлученням удвічі частіше».
Соціологічні дослідження свідчать, що дошлюбна статева стриманість сприяє збільшенню кохання і ніжності у партнерів.
Сучасні дослідження підтвердили практичну перевагу дошлюбної статевої стриманості. Але задовго до цього Божественна мудрість намагалася уберегти своє творіння від важких психологічних наслідків дошлюбних стосунків. Але більшість людей чомусь не бере до уваги цього заклику.

А що робити, якщо підліток уже перейшов межу дозволеного і знехтував голосом розуму, якщо ви через певні причини не встигли з ним обговорити ці делікатні теми?
Не зневірятися і знайти можливість надолужити пропуск у вихованні. швидше за все, для цього знадобиться не одна щира розмова. наберіться терпіння — і дійте. Ваше завдання — переконати вашого підлітка в тому, що він може розпочати все спочатку і мати здорові стосунки з протилежною статтю.
Можливо, дитина-підліток розчарована, відчуває недовіру до оточуючих, розірвала стосунки з людиною, захворіла на венеричну хворобу, завагітніла або зробила аборт. У жодному випадку не звинувачуйте її.
Підтримайте її, допоможіть повірити, що вона може розпочати нове життя. Так, підліток прийняв неправильне рішення. Якщо це так, то ви частково відповідаєте за те, що відбулося. Тому не перекладайте всю відповідальність на підлітка, розділіть її з ним.
Запропонуйте підліткові перерахувати всі його проблеми. Переконайте його не обманювати себе і називати речі своїми іменами. Якщо він не може висловитися вголос, нехай напише, які почуття він переживає, який біль йому дошкуляє. Пам’ятайте: для того, щоб все нормалізувалося, необхідний час. Крім того, не завадить знайти досвідчену людину, яка могла б обговорити з вашим підлітком кроки до зцілення і супроводжувати його на цьому шляху.

Ще про один бік спілкування підлітків із протилежною статтю мені хотілося б з вами поговорити. Оскільки наше батьківське завдання полягає в тому, щоб навчити свою дитину будувати грамотні, гармонійні стосунки, щоб досягати успіху в житті, ми повинні навчити підлітка вміння розлучатися.
рано чи пізно кожній людині доведеться пережити непо-ділене кохання. За даними опитування, в якому взяли участь 150 чоловік, 98 % учасників відчували, хоча б одного разу, неподілене кохання або самі не змогли відповісти взаємністю. Розлучатися завжди нелегко, тому зараз поговоримо про те, як допомогти підліткові зробити розлучення не таким болісним.
На мій погляд, розмовляючи з підлітком про розлучення, в першу чергу необхідно розповісти йому про можливі причини припинення романтичних стосунків. Насправді причин може бути багато. Але психологам вдалося виділити три основні, через які розрив романтичних стосунків відбувається найчастіше.
Перша причина полягає в тому, що один із закоханих посягнув на свободу другого. Знаєте, коли виникає таке відчуття, що ти стаєш чиєюсь власністю. Усі ми прагнемо душевної близькості та спілкування, але абсолютно не витримуємо щонайменшого посягання на свою свободу.
Другою причиною стає відсутність спільності. Відразу важко пізнати людину, майже неможливо. У міру розвитку стосунків починає з’ясовуватися, що переконання, погляди цінності та інтереси не збігаються. і тоді доводиться робити вибір. і він, як правило, не на користь збереження взаємин.
Третя поширена причина розриву стосунків — відсутність підтримки. Відсутність співчуття, розуміння і підтримки не може сприяти зближенню людей.
Виявляється, що недостатньо розуміти, що взаємини зайшли в безвихідь, і усвідомлювати причину цього. необхідно попередити підлітка, що такі взаємини можуть тривати ще певний період. Це може відбуватися через такі причини. Деякі люди шкодують час і сили, витрачені на взаємини, і тому не можуть зважитися на розлучення. Такі люди не хочуть визнати, що у них щось не склалося. Інші не наважуються покласти край стосункам через громадський тиск, хоча причини розлучення можуть бути достатньо вагомими. Багато людей продовжують зустрічатися, тому що бояться самотності. Але більшість молодих людей, чиї взаємини не забарвлені позитивно, потрапляє у пастку уявного відчуття комфорту, від якого так важко відмовитися. їм приємно усвідомлювати, що вони когось мають.
Попередьте свою дитину про можливі причини нерішучості, щоб вона не стала їх заручником, якщо зрозуміє, що настав час розлучатися. Підліток повинен розуміти, що коли розлучаються двоє людей, то завжди хтось когось залишає, а другий почувається покинутим.
Якщо ви відчуваєте, що в голові вашого підлітка виник план припинення стосунків, поговоріть із ним, запевніть, що він може розраховувати на вашу підтримку, що ви також одного разу переживали те саме і знаєте, як вийти з цієї ситуації гідно.
Майже всі ми боїмося завершення стосунків. Підлітка можуть лякати болісні бесіди, мотиви, які неправильно зрозуміли, гнів, слізні прощання. Поясніть йому, що таке зволікання не доречне. Якщо він має намір припинити взаємини, нехай мужньо діє. можливо, він відчує провину за те, що заподіяв біль іншій людині. Це нормально. Прикидатися і вичікувати — тільки погіршити положення. Якщо він вирішив припинити взаємини, нехай не зволікає.
Припустімо, що молода людина (або дівчина) послухалася вашої поради і вирішила поговорити відверто. Але тут на неї може очікувати ще одна пастка. Справа в тому, що говорити відверто і чесно дуже важко, навіть якщо ти обіцяв собі бути таким.
Тому попередьте підлітка, що в подібній ситуації він має користуватися не натяками і незрозумілими фразами, а чітко сказати людині, що стосунки завершилися. Якщо він вважає себе порядною і чесною людиною, то нехай набереться мужності і поговорить про розрив стосунків віч-на-віч, а не по телефону або написавши недоречну записку. Можливо, підліток не знатиме, як сказати людині про свої наміри, не завдавши їй душевної травми. У цьому випадку порадьте йому розпочати розмову з того, що він цінує в людині, з якою розлучається. нехай відзначить її сильні сторони. Потім нехай пояснить причину свого рішення. найкраще її пояснити з позицій своїх цінностей, але при цьому не слід говорити про недоліки людини. Попередьте, щоб підліток не давав обіцянок, які неспроможний виконати. З цієї точки зору слова «пропоную залишитися друзями» належать до нездійсненних обіцянок.

Якщо раптом ваше бідолашна дитина опинилося в ролі покинутої, обійміть її і дайте декілька порад, які допоможуть їй пережити цей насправді важкий період.
Порада 1. Змиритися з реальністю.
Якщо відбувся розрив, людині необхідно змиритися з тим, що стосунки закінчилися, і продовжувати жити повноцінним життям. Тому що заперечувати реальність — означає втрачати свою гідність і самоповагу. людина, яку охоплює відчай, готова принижуватися. А це неприємне видовище. Згодом буде соромно за свою поведінку.
Порада 2. Дати волю сльозам.
Утрата людини, до якої ви прив’язалися і звикли, — одне з найважчих переживань у житті. Тому варто виплакатися. Учені довели, що сльози сприяють виділенню речовин, які перешкоджають розвитку депресії. Отже, поплакавши, людина почувається краще і фізично, і психологічно. Сльози в прямому сенсі омивають душу.
Порада 3. Не слід звинувачувати себе.
Часто покинута людина починає звинувачувати в розриві взаємин себе. необхідно перемістити акцент у бік того, хто пішов. Він зробив цей крок добровільно. Це було його власне рішення. і в цьому немає провини того, кого він залишив.
Попередьте підлітка, що відчуття провини, що накопичилося, може перетворитися на депресію або якусь залежність (переїдання, алкоголізм, наркоманію, статеву розбещеність тощо).
Порада 4. Не варто мстити. Жага помсти принесе більше розчарувань, ніж утіхи.
Порада 5. Узяти реванш — не найкращий вихід.
Ті, кого залишила кохана людина, часто готові кинутися в обійми до першого стрічного. Це типова поведінка. Психологи називають її спробою взяти реванш. Пояснити подібну поведінку можна бажанням довести всім, що у мене все добре, і прагненням уникнути болю і самотності. Попередьте підлітка, що це не найкращий вихід. Така поведінка завдасть ще більше сліз і горя.

Пережити розрив взаємин дуже нелегко. найкращий спосіб для розради в цьому випадку — сказати хлопцеві (або дівчині), що надія є. надія почати нове життя, надія оговтатися від переживань, надія побудувати через певний час нові стосунки, надія жити повноцінним життям. Ця надія ґрунтується на результатах досліджень психологів, які виявили, що після розриву стосунків людина проходить декілька стадій на шляху до зцілення. і воно настає завжди. Потрібен тільки час.
Спочатку людина ніяк не може змиритися з тим, що відбулося. Просто кажучи, вона не вірить у те, що її залишили. Потім її починає охоплювати гнів. і дуже хочеться помститися кривдникові. За гнівом виникає думка про реанімацію стосунків. і починаються відчайдушні спроби відновлення. Коли настає розуміння, що розставання неминуче, то починається депресія. Це природний стан людини, яка пережила душевну травму.
З часом депресія майже завжди минає. і, нарешті, коли самотність і пригніченість відступають, то людина починає усвідомлювати, що немає ані марних очікувань, ані болю.
Якщо ви розповісте все це підліткові, який перебуває в пригніченому стані через розрив, ви дасте йому зрозуміти, що його чекає в майбутньому. Він зрозуміє, що після бурі завжди світить сонце, що біль обов’язково вщухне і настануть кращі часи. і найголовніше, що ви завжди підтримаєте його і зрозумієте.

Що потрібно пам’ятати, розмовляючи з підлітком про секс-
1. Необхідно навчитися вільно, не нервуючи, говорити з підлітком про секс.
2. Повсякчас говоріть підліткові, що людина несе відповідальність за свою сексуальну поведінку.
3. Допомагайте підліткові підвищити свою самооцінку.

Пархомчук Г. С.
Спілкуватися з підлітком. Як?
Книга для розумних батьків


джерело



Категорія: Психологія підлітків, Психологія сексуальності, Поради психолога

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.