Таємниця Слова Божого

Автор: Мирон Шкробут від 1-08-2015, 23:09, переглянули: 950

Таємниця Слова Божого
Тоді сказав Ісус на ввесь голос: «Хто вірує в мене - вірує не в мене, а в того, хто послав мене. І хто мене бачить, той бачить того, хто послав мене. Я - світло, на світ прийшов, щоб кожен, хто в мене вірує, не перебував у темряві. Коли хтось мої слова слухає, а їх не береже, я його не суджу, бо я прийшов не судити світ, а спасти світ. Хто мене відкидає і слів моїх не приймає, має той суддю свого: слово, яке я вирік, судитиме його дня останнього. Бо не від себе вирікав я: Отець, який послав мене, дав мені заповідь, що мені казати і що промовляти. І я знаю, що заповідь його - життя вічне. Те, отже, що я кажу, кажу так, як Отець повідав мені.» (Іван.12:44-50)
А слово Боже росло і множилося. (Дії.12:24)
Прибувши в Саламіну, почали звіщати слово Боже в юдейських синагогах. (Дїї.13:5а)


Сьогоднішні слова Христа навчають нас дуже важливої таємниці слова Божого. Заключають в собі основні елементи Богослів’я Слова, Богослів’я переказу. Слово це не абсолютна цінність, слово це засіб об’явлення особи, тому Христос не хоче, щоб Його приймали і трактували, як величність саму в собі, для Себе, абсолютну величність. Христос, якби вказує Слово Отця поза Себе. Вказує на Отця, який виповідає Слово, від якого Слово походить, і через яке Отець Себе об’являє. Це виникає з суті Христа, як Другої Особи, як Слова Предвічного Отця, що Він не може затримати уваги на собі, не може пов’язувати людей тільки з собою, але повинен вести до Отця. Отець посилає Слово і через це Слово об’являє нам Себе і дає нам Себе. Це перша думка на яку потрібно звернути увагу.
Друга думка, яка є в словах Господа вказує нам якби другу половину цього співвідношення, яку творить Слово. Цією другою половиною являється людина з її свободою. Слово стоїть перед людиною як заклик. Заклик слова направлений до вільної волі людини, але власне тому, що воно направлене до вільної волі людини, воно також є словом, яке судить. Це дуже важлива справа, щоб її зрозуміти. Останнього дня Слово буде нас судити. Не Христос буде судити, буде судити тому, що Він Слово, але це буде суд якби не зовнішнього судді, який оцінює людське життя. Слово яке направлене до людини як заклик, має в собі елемент суду. Тому що людина яка відкине це Слово, яка не прийме Його, якщо не повірить цьому Слову, то через свою вільну волю, через своє вільне рішення сама себе засуджує. Вона сама вирішує, що відкидає Бога, відкидає Божий заклик, закривається і не приймає Бога. Остаточно людина сама себе засуджує своєю вільністю, а слово це той елемент, який викликає відповідну реакцію людини і тому можна сказати, що воно засуджує.
Ця справа має дуже важливе значення в апостольстві і душпастирстві. Дуже часто трапляється, що люди які повинні бути посередниками Слова, привласнюють собі суд. Тут дуже легко помилитись. Маючи послання Слова і силу Слова в Церкві, трактують це Слово, як Слово суду, в тому значенні, що проголошують Слово як наказ, як обов’язок і одразу вказують на наслідки неприйняття Слова. Як люди, самі беруть суд у власні руки. Тим часом всі, хто проголошують слово, а покликані до цього ми всі, повинні зрозуміти, що за Словом передусім стоїть Бог із своєю свободою, який хоче дати Себе, а людина в таємничому і незрозумілому для нас процесі вирішує прийняти або відкинути Слово і у свободі відбувається остаточний суд над людиною. Тому всіляке Слово це пропозиція для людини. Це Слово є пропозицією, але одночасно по-скільки є Словом Бога, не може бути безкарно відкинуте. Тому хто відкидає, той сам себе засуджує. Власне тому зустріч із Словом Божим є серйозною справою, найважливішою справою нашого життя, життя всіх людей. Тому ми повинні глибоко вникати в таємницю Слова, відповідно приймати Слово, і передавати його іншим у такий спосіб, щоб через це проголошення Слова могла відбутись зустріч у свободі між Богом, який через своє Слово закликає і хоче дати Себе, і людини яка у свободі вирішує прийняти або відкинути Слово. Слово, від якого залежить вічне життя і спасіння людини.

Слуга Божий о. Франциск Бляхніцкий
Гомілія до текстів: Ді 12,24 і 13, 5а; Ів 12, 44-50



Категорія: Святе Письмо,

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.