Як слухати Слово Боже?

Автор: Мирон Шкробут від 29-07-2015, 20:48, переглянули: 1128

Як слухати Слово Боже? Сьогодні Христос навчає нас, як ми повині слухати Його Слово. Можна сказати, що Ісус навчає нас також, як ми повинні читати Євангелію або взагалі Святе Письмо. Тому що Його слово передане нам у Святому Письмі, особливо у Новому Завіті. Навчання і застереження Христа можна віднести до читання Святого Письма, тому що власне у такій формі передусім ми сьогодні слухаємо Слово Боже.
В прочитаному фрагменті Євангелія від св. Матея (Мт 7, 21-27) Христос вказує на два способи слухання або читання Слова Божого. Один з них хвалить і подає як приклад, інший засуджує і говорить нам остерігатися його. Перший спосіб полягає на слуханні і виконуванні слів Христа інший на слуханні і невиконуванні. Людина може читати слово Боже і виконувати, а може читати і не виконувати. Слово Боже це слово Бога, це означає, що Бог як особа дає нам своє слово. Тому Боже слово не можна читати так само як людське. Людські слова можна читати, щоб заспокоїти свою цікавість, щоб збільшити свої знання. Слово Боже повинно прийматись, як слово Божої Особи, яка даючи нам своє слово, вимагає від нас прийняти це слово і підпорядкувати йому своє життя. Читання слова Божого це серйозна справа, тому що коли ми читаємо або слухаємо його і не виконуємо, ми зневажаємо Бога. Для нас зустріч із словом Божим повинна бути найповажнішою справою життя, тому вона вимагає відповідного приготування. Це приготування віри. Слово Боже приймаємо вірою. У вірі заключається готовність послуху.
Віра це не тільки знання про Бога. Віра це не збирання фактів для заспокоєння своєї цікавості. Не полягає також на проведені висновків опираючись на Святе Письмо, на слово Боже. Віра це зустріч з Богом, який своїм словом об’являє себе нам. Показує нам свої плани і свою волю. Тому готовність піддати своє життя Божому слову, жити згідно цього слова, дозволяє нам у властивий спосіб і з користю читати слово Боже.
Взагалі у нашому Русі це найважливіша справа. Можна сазати що Рух Світло-Життя ніщо інше, як спроба належної зустрічі з словом Божим. Наш знак FOS-ZOE – Світло-Життя виражає це. Слово Боже це світло, яке ніколи не може бути окремо від життя. Це означає, що те, що приймаємо розумом, як слово Боже, повинні примати волею як закон Божий. Тоді будемо мати життя. Христос обіцяє життя не тим, хто знає Святе Письмо, хто багато читає і багато знає, але тим, хто йде за цим світлом. “Хто йде за мною – говорить Христос – не блукатиме у темряві, а матиме світло життя” (Ів 8,12). Йти за Христом, означає підіймати зусилля волі, це означає чинити те, що слово Боже показує нам як правило поведінки, як правду, яку ми повині виконувати в любові.
Неможна легковажно зустрічатися з словом Божим і так, як зустрічаємось з іншими книжками. Читаємо, проводимо дискусії, шукаємо задоволення і сенсації. Так можемо поводитись із людським словом. З Божим словом ми повинні зустрічатися, як з самим Богом, як з живим Богом: це означає з острахом, з вірою і любов’ю вслухатись в те, що Бог хоче нам сказати, щоб це виконувати, щоб Його слово впроваджувати у своє життя. В такий спосіб поступаючи, завдяки Божому слову будуємо дім свого життя. Будуємо його на скелі, тому що будуємо на правді, яка походить від Бога, і на волі Бога, який має для нас свої плани. У старому завіті одне єврейське слово “дабар” – означало і слово і заповідь. “Дабар Ягве” – це слово, яке означає заповідь. Слово-заповідь – одне й те саме слово. Наприклад десять заповідей, називали “Десять Слів”, тому що, власне ці слова Бог дав людям, щоб їх приймати в своє життя, щоб їх виконувати. Тому ми повинні намагатись читати Слово Боже таким способом. Ми повинні також вчитись властиво поводитись із словом Божим. Ми не повинні думати, що самі з себе, не користуючись з досвіду і керівництва Церкви, можемо це робити. Церква отримала слово Боже, щоб його оберігати. Слово Боже не було дано всім людям індивідуально; воно від початку було дано Церкві. У Старому Завіті було дано Божому народові, а тепер дано Божому Народові Нового Завіту, і Церква оберігає це слово. Тому право і обов’язок Церкви, навчати як користуватись цим словом. Для людей читання слова Божого без Церкви стає небезпечним. Немає єресі і немає секти яка б не опиралася на слові Божому. Тому середньовічне прислів’я говорить, що Святе Письмо це Книга, в якій кожний шукає своє, а тому що шукає те, що хоче знайти, знаходить. Тому що Святе Письмо дуже багате, і в ньому стільки різних слів, стільки різних форм навчання, що коли людина не керується світлом Святого Духа і не керується також наукою Церкви, то знаходить те, що хоче знайти, знайде підтвердження власних своїх слів і поглядів, власних забаганок. І завжди підтвердить свої слова Святим Письмом, але за цим укрита тільки її власна воля. Тому коли ми слухаємо або читаємо Слово Боже, повинні завжди пам’ятати навчання Христа, про будинок на скелі і на піску. Тоді слово Боже стане світлом нашого життя і буде нас вести до повнішого розуміння і прийняття Божої волі, особисто для нас, для нашої спільноти і для всіх людей.

Слуга Божий о. Франциск Бляхніцкий
Про слово Боже. Гомілія, Світло-Життя, Люблін 1994



Категорія: Святе Письмо,

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.