Християнська психологія » Блоги » Блог Петра Гусака » Відгук про "Інструкцію про присутність церковних структур, інституцій, духовенства, богопосвячених осіб КГВА УГКЦ в мережі «Інтернет»"

 

Відгук про "Інструкцію про присутність церковних структур, інституцій, духовенства, богопосвячених осіб КГВА УГКЦ в мережі «Інтернет»"

Автор: Петро Гусак від 20-07-2021, 12:48, переглянули: 2553

Українська Греко-Католицька Церква 03 серпня 2020 року Божого
видала "Інструкцію про присутність церковних структур, інституцій, духовенства, богопосвячених осіб КГВА УГКЦ в мережі «Інтернет»"

https://docs.ugcc.ua/1466/

Маючи намір згідно з моїми силами та відповідно до мого стану дотримуватися цієї інструкції, я все ж вимушений задати три запитання (знаю: забагато букв: простіть мене):

І. Запитання перше - щодо ось цих пунктів Інструкції:

"20. Оскільки Христова Церква є матір’ю для всіх людей, незалежно від їхніх поглядів чи переконань, то неприпустимо, щоб священнослужителі брали активну участь у політичних процесах. Священнослужителям заборонено приймати громадські уряди, з якими пов’язана участь у виконанні цивільної влади.

22. Священнослужителі не можуть брати активної участі ні в політичних партіях, ні в керуванні професійними спілками, а також їм забороняється вести політичну агітацію та брати участь у передвиборчих кампаніях політиків і політичних партій також у віртуальному вимірі, тобто в мережі «Інтернет».

25 1) забороняється здійснювати пряму агітацію «за» чи «проти» кандидата, партію чи політичний блок, тобто на групових чи індивідуальних облікових записах називати ім’я особи чи політичну силу, заохочуючи присутніх до голосування «за» чи «проти» неї;
...
9) слід уникати відкритих коментарів щодо будь-якої політичної сили".

У світлі цих пунктів як потрібно розцінювати діяльність Митрополита Андрея Шептицького?

"У 1901 році закрив греко-католицьку семінарію на знак підтримки сецесії українських студентів із Львівського університету. В 1903 році приєднався до бойкоту з українськими депутатами Галицького сейму. ... Найбільшим політичним досягненням Шептицького стала в 1914 р. домовленість із польською стороною про виборчу реформу, яка би збільшила політичне представництво українців у Галицькому сеймі. Здійснити її завадила війна.
Після утворення ЗУНР Шептицький брав участь у підготовці її малої конституції — «Тимчасового основного закону». ... Загальна позиція митрополита в політичних справах: закликає духовенство не ув'язуватися в політику і сам подає приклад; як галицький митрополит був депутатом Віденського парламенту і галицького сейму (пожиттєвим членом Верхньої палати, або Палати панів), але в стінах обох цих закладів до 1911 р. з'явився лише двічі й обидва рази виступав не на політичні, а на теми просвітництва. ... Урочисто привітав українців Галичини з відновленням державності. Після втрати Львова відмовився покинути паству, місто — за це отримав 2 роки домашнього арешту від нової «влади». Після втручання Ватикану наприкінці 1920-го зміг виїхати за межі Галичини, відвідав Рим (перемовини з Бенедиктом XV, урядовцями Королівства Італія), Французьку республіку (з Александром Мільєраном, Арістідом Бріаном, Фердинандом Фошем), Бельгію (з кардиналом Мерсьє), Канаду, США. На всіх перемовинах наполягав підтримати українців. Активність владики розлютила офіційну Варшаву — на 3 місяці заарештований у Познані.

На початку Голодомору видав послання-протест проти штучного голоду в Українській СРР....

(https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%B9_(%D0%A8%D0%B5%D0%BF%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9)?fbclid=IwAR2qhFQ0enmiA9dSxvpcA0AiYKjt4srwz1vqk-YDr-61b6Ozuyt_66gjZsw).

З проголошенням відновлення Української держави в червні-липні 1941 року Митрополит Андрей звернувся з Пастирським Листом, у якому по імені називає конкретного політика:

"Пастирський лист Їх Екселенції Митрополита Андрея Шептицького
До українського народу!


З волі Всемогучого й Всемилосердного Бога в Тройці Єдиного зачалася нова епоха в житті Державної Соборної Самостійної України. Народні Збори, що відбулися вчорашнього дня, ствердили й проголосили ту історичну подію. Повідомляючи Тебе Український Народе, про таке вислухання наших благальних молитов, взиваю Тебе до вияву вдячности для Всевишнього, вірности для Його Церкви і послуху для влади. Воєнні часи вимагатимуть ще многих жертв, але діло розпочате в ім'я Боже з Божою благодаттю, буде доведене до успішного кінця. Жертви, яких потреба конечно до осягнення нашої цілі, полягатимуть передусім на послушному підданні справедливим наказам влади, не противним Божим законам.
Український народ мусить у цій історичній хвилі показати, що має досить почуття авторитету й життєвої сили, щоби заслужити на таке положення серед народів Европи, в якім міг би розвинути усі Богом собі дані сили. Карністю, солідарністю, совісним сповненням обов'язків докажіть, що ви дорослі до державного життя. Установленій владі віддаємо належний послух. Узнаємо Головою Державного Правління України пана Ярослава Стецька. Від Уряду покликаного до життя очікуємо мудрого, справедливого проводу та зараджень, які узгляднили б потреби й добро всіх замешкуючих наш край громадян, без огляду на це, до якого віроісповідання, народности й суспільної верстви належать. Бог нехай благословить усі Твої праці, Український Народе, і нехай дасть усім нашим Провідникам Святу Мудрість з Неба.

Дано у Львові при Архикатедральному Храмі Св. Юра, І.УІІ.1941.

(—) † АНДРЕЙ"

В Українських Національних зборах 30.06 1941 року Представником Митрополита Андрея був Йосиф Сліпий:

"Склад зборів
...
На цій події були присутніми понад 100 чільних представників зі всієї України, а також представник митрополита УГКЦ А. Шептицького о. д-р Йосиф Сліпий".

Акт відновлення Української Держави було проголошено з балкону будинку товариства «Просвіта» у Львові (Площа Ринок, 10). На башті Князівської гори було піднято національний прапор. Львівська радіостанція повідомила про Акт населення України і передала благословення митрополита Андрея Шептицького з цієї нагоди.

Акт 30 червня 1941 р., хоч і був несподіваний, засвідчив усьому світові і, зокрема, Німеччині, що український народ є законним господарем на своїй землі і буде її боронити власними грудьми перед кожним, хто намагатиметься потоптати волю України.

Варто зазначити, що «Актом» проголошено «відновлення», а не (первинне) «проголошення» Української держави, тобто формально було збережено традицію існування УНР і ЗУНР (теж в екзилі) від часів Визвольних Змагань 1917-21 рр."

(https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BA%D1%82_%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%94%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B8)

ОТОЖ: ЯБИ МИТРОПОЛИТ АНДРЕЙ ШЕПТИЦЬКИЙ (І ЙОСИФ СЛІПИЙ) ЖИЛИ В НАШ ЧАС, ТО ЧИ ВВАЖАЛИСЯ БИ ВОНИ ПОРУШНИКАМИ ЩОЙНО ОПУБЛІКОВАНОЇ "ІНСТРУКЦІЇ" УГКЦ?

ІІ. Запитання друге.

"10) священнослужителям забороняється закликати громадськість до політичних протестів, мітингів чи переворотів".

В Катехизмі Католицької Церкви є пункти 2242 і 2243:

2242 Сумління зобов'язує громадянина не виконувати приписів цивільної влади, якщо ці приписи суперечать вимогам морального порядку, основним правам людини або вченню Євангелія. Відмова послуху цивільній владі, якщо її вимоги суперечать вимогам чесного
сумління, знаходить своє оправдання у розрізненні між службою Богові і службою політичній спільноті. «Віддайте кесареве кесареві, а Боже - Богові» (Мт. 22,21). «Слухатися слід більше Бога, ніж людей» (Ді. 5,29):«Якщо державна влада, перевищуючи свої повноваження, пригноблює громадян, то нехай громадяни не відмовляються від того, чого об'єктивно вимагає загальне добро і нехай їм буде дозволено захищати свої права і права своїх співгромадян від зловживань влади,дотримуючись меж, установлених природним і Євангельським Законом» (II ВатиканськийСобор, Паст, конст. « Gaudium et spes», 74).

2243 Збройний опір проти гноблення політичною владою обґрунтований лише тоді, коли існують одночасно такі умови:– у випадку несумнівних, тяжких і тривалих порушень основних прав людини;– після вичерпання всіх інших засобів;– якщо він не спричинить більшого безладдя;– якщо обґрунтована надія на успіх;– якщо раціонально неможливо передбачити кращі вирішення".

ЧИ Я ПРАВИЛЬНО ЗРОЗУМІВ: НОВА "ІНСТРУКЦІЯ" ЗАБОРОНЯЄ СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛЯМ ЗАКЛИКАТИ ДО ТОГО, ЩО ПРОПИСАНЕ В КАТЕХИЗМІ КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ ЯК ЇЇ МОРАЛЬНЕ ВЧЕННЯ ?

ІІІ. Запитання третє:

"20. Церква, проповідуючи і здійснюючи заповіт Христа, проголошує заповідь взаємної любові, яка за своєю природою має всеохопний, універсальний характер і огортає собою навіть опонентів та ворогів. Оскільки Христова Церква є матір’ю для всіх людей, незалежно від їхніх поглядів чи переконань, то неприпустимо, щоб священнослужителі брали активну участь у політичних процесах. ... З огляду на обов’язки душпастирського служіння кожен представник духовенства повинен бути відкритим і доступним для всіх вірних незалежно від їх політичних поглядів. Кожен віруючий повинен завжди мати доступ до духовних осіб і не почуватися виключеним із політичних мотивів. ...
21. завдання священників полягає не в безпосередньому втручанні в політичні процеси, а у формуванні сумління вірян у дусі християнської солідарності та відповідальності, так щоб вони могли ставати щоразу активнішими і творчими громадянами своєї країни. ...
23.. ...духовенство, будучи свідком прийдешньої дійсності, повинно зберігати певну дистанцію до будь-якого політичного завдання чи політичних пристрастей, щоб залишитися дійсним знаком єдності і могти проповідувати Євангеліє в усій повноті".

ОТОЖ: ЧИ ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО УГКЦ ГОТОВА СКЕРУВАТИ СВОЇХ КАПЕЛАНІВ ТАКОЖ І В ЗБРОЙНІ ФОРМУВАННЯ ОРДЛО? - ЩОБИ ВИКОНУВАТИ ЗАПОВІДЬ ВЗАЄМНОЇ ЛЮБОВІ, БУТИ ВІДКРИТИМИ ТА ДОСТУПНИМИ ДЛЯ УСІХ ВІРНИХ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ПОЛІТИЧНИХ ПОГЛЯДІВ, ЗБЕРІГАТИ ДИСТАНЦІЮ ДО ... ПОЛІТИЧНИХ ПРИСТРАСТЕЙ І ЗАЛИШАТИСЯ ЗНАКОМ ЄДНОСТІ ?

Петро Гусак



Категорія: Блог Петра Гусака, Дискусійні теми

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.