Християнська психологія » Блоги » Блог Петра Гусака » Декілька думок стосовно «малої екскомуніки» Михайла Палія

 

Декілька думок стосовно «малої екскомуніки» Михайла Палія

Автор: Петро Гусак від 11-10-2018, 18:30, переглянули: 2132

Декілька думок стосовно «малої екскомуніки» Михайла Палія

Петро Гусак



Згідно з листом, що його видав Преосвященний Митрополит Василій Семенюк (Вих. № 415/2018 від 25 вересня 2018), Михайло Палій вчинив КАНОНІЧНІ правопорушення, за що його й було покарано. Очевидно, що Михайлові Палієві потрібно було дотримуватися існуючого канонічного порядку й не порушувати його. Однак я б хотів поглянути на проблему глибше: на наявний в Католицькій Церкві (УГКЦ також його дотримується) сакраментологічний стан справ, який у певному сенсі став передісторією і навіть однією з причин наведених в листі правопорушень.

В листі сказано, що «Михайло Палій ... отримав рескрипт від Апостольської Столиці від (дата, номер) про диспензу від целібату та втратив клирицький стан». Що стосується другої половини цього речення (я почну з неї), то, наскільки мені відомо, сакраментально чинно уділене й прийняте Таїнство Рукоположення (Священства) витискає на душі особи, яка його приймає, так звану «печать Священства», яка буде на цій душі у всій Вічності – незалежно від її спасенного чи неспасенного стану. Тепер щодо першої половини цього речення: Чому гетеросексуальне (!) одруження рукоположеного священнослужителя повинно супроводжуватися «втратою клирицького стану»? Бо, скажете, такий є порядок уділення Святих Таїнств: спочатку Таїнство Подружжя, а потім Таїнство Священства, а не навпаки. Я задаю подальше запитання: А чому так? Бо якби це були Таїнства християнської ініціяції, які йдуть у строгій сакраментальній послідовності, то, по-перше, целібат священнослужителів був би неможливий (УСІ мали би спершу одружитися), а по-друге, в різний Помісних Церквах порядок Таїнств християнської ініціяції різний (наприклад, у Римо-Католицькій Церкві дітям уділяють Таїнство Євхаристії у віці 6-7 років, а Таїнство Миропомазання (Конфірмації) – у віці 13-14 років, а в Східних Церквах Таїнство Миропомазання є ПЕРЕДУМОВОЮ для прийняття Таїнства Євхаристії, яке вважається повнотою християнської ініціяції). Отже, якщо Таїнство Священства і Таїнство Подружжя не є Таїнствами християнської ініціяції – щоби бути вповні християнином, їх приймати НЕОБОВ’ЯЗКОВО – то чому вони КАНОНІЧНО поставлені у таке взаємовідношення, що наявність прийнятого Таїнства Священства виключає прийняття Таїнства Подружжя у всіх Церквах (а в Римо-Католицькій ще й і навпаки, тобто, наявність прийнятого Таїнства Подружжя виключає прийняття Таїнства Священства, окрім його нижчого ступеня – дияконату)? Ну хіба що «отримавши диспензу від целібату» та втративши «клирицький стан»... Якщо і Таїнство Священства, і Таїнство Подружжя – це справді СВЯТІ ТАЇНСТВА, тобто – джерела і видимі знаки невидимої Божої Благодаті, та якщо і одне, і друге установив Ісус Христос (Таїнство Подружжя – в Кані Галилейській, а Таїнство Священства – на Тайній Вечері; згідно з «Богослов’ям тіла» Івана Павла ІІ, Таїнство Подружжя було установлене Богом від початку: див. Бут 1, 28), то чому вони мають суперечити одне одному та себе взаємно виключати? Чому взагалі наявність сакраментально чинного Таїнства Подружжя повинна бути ТЕМАТИЧНОЮ (і «перешкодою») для Таїнства Священства – і навпаки? Чи часом не чинять каноністи наругу над Ісусом Христом як Автором Таїнств, ставлячи два Святі Таїнства у стосунок взаємовиключеності?

Більше того: Укладення природного гетеросексуального подружжя і створення сім’ї є ПРИРОДНИМ ПРАВОМ. Св. Тома Аквінський говорить: «Скільки закон має щось зі справедливости, остільки він має силу закону. Отже, кождий людський закон остільки має з рації закону, оскільки він випроваджується з природного закону. Коли він в чімсь не годиться з природним законом, тоді вже не буде він законом, лише знищенням закону (corruptio legis)». [1] Чи з цього можна зробити висновок, що канонічні положення, які ставлять Таїнство Священства і Таїнство Подружжя у стосунок взаємовиключеності, суперечать Природному праву, а отже – є знищенням закону (corruptio legis)?

Далі: у вищезгаданому листі сказано, що «[Михайло Палій] ... втративши клирицький стан, вводить інших в оману, називаючи себе “отцем”». (Стосовно «втрати клирицького стану» і «печаті Священства» – див. вище). Запитання: Чи має право Михайло Палій називати себе «отцем»? Правильно: НЕ МАЄ. (Хіба що отцем своїх рідних дітей). Друге запитання: Чи мають право називати себе «отцями» неекскомуніковані рукоположені достойники? – Див.: Мт 23, 8-10.

І наостанок:

• Чи Михайло Палій, вчинивши наведені в листі КАНОНІЧНІ правопорушення, вчинив смертельний гріх? Бо, доки людина залишається в Церкві Христовій, то тільки смертельний гріх є перешкодою до прийняття Пресвятої Євхаристії.
• Чи Михайло Палій своїми діями автоматично поставив себе поза межі Церкви Христової? Чи його дії такі, що дають достатню підставу для примусового виключення його з Церкви Христової, тобто, для анатеми?

Якщо ні, то чи на місці є його покарання «малою екскомунікою», що означає заборону приймати Пресвяту Євхаристію? Чи взагалі за канонічні правопорушення СУТНІСНО МОЖЛИВИМ є САКРАМЕНТАЛЬНЕ покарання? Чи хтось взагалі – не з канонічних підстав і не на підставі влади «в’язати і розв’язувати», а ПО СУТІ – може накладати таке покарання? Див.: Рим. 8, 35-39. (Чи таке покарання накладають часом не тому, що, за відсутності конкордату з державою, інших способів покарання – адімінстративних санкцій – не існує, і заборона приймати Пресвяту Євхаристію залишається єдиним важелем впливу?)

Питання потреби, доцільності та правомірності участі Михайла Палія в церковних судових процесах з метою захисту єромонаха Антонія-Григорія Планчака я не заторкую.

___________________
[1] Св. Тома Аквінський. Summa Theologiae, I-IIae, q. XCV, 2; цитовано за виданням: о. Діонисій Тулюк-Кульчицький. Про закони в науці Томи Аквіната. – В-во “Християнський голос”: M?nchen, 1969. – С. 34.



Категорія: Блоги » Блог Петра Гусака

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.
<
  • Публікацій: 0
  • Коментарів: 0
  • ICQ:
26 жовтня 2018 13:41

Exhicy

Цитата
  • Група: Гість
  • Реєстрація: --
 
Как тут вставить фото к тексту? Хотелось бы заполнить тему актуальными фотографиями.

<
  • Публікацій: 0
  • Коментарів: 0
  • ICQ:
5 листопада 2018 03:56

Michaelsom

Цитата
  • Група: Гість
  • Реєстрація: --
 
Chinese and American professional sports dialogues successfully held in four major leagues
American professional sports led by the four major professional leagues

daeekeefdasa

<
  • Публікацій: 0
  • Коментарів: 0
  • ICQ:
10 листопада 2018 03:37

AlexandrPex

Цитата
  • Група: Гість
  • Реєстрація: --
 
Предлагаем вашему вниманию услугу разработка и создание сайта
действительно по отличным и низким ценам при этом очень круто с гарантией качества

Как заказать?

Найти очень просто в любой поисковой системе введите запрос:

создание сайтов в минске byweb

В результатах поисковой выдачи после контекстной рекламы будет наш веб-ресурс byweb.


Додавання коментаря

Им'я:*
E-Mail:
Коментар:
Введіть захисний код: *