Християнська психологія » Бібліотека » ЯК СОБІ РАДИТИ ЗІ ЗЛОМ - Ансельм Ґрюн

 

ЯК СОБІ РАДИТИ ЗІ ЗЛОМ - Ансельм Ґрюн

Автор: Мирон Шкробут від 25-06-2015, 18:10, переглянули: 1186

Демон гордині
«Демон гордині є причиною найбільш глибокого падіння душі. Бо намовляє монаха, щоб не бачив у Богові допомоги, але щоб судив що він сам по собі є джерелом своїх добрих вчинків, а також, щоб виносився перед братами, вважаючи їх за дурнів, бо ж ніхто не зрозуміє його (уявної) величі. Цьому демонові товаришує гнів і смуток, і найгірше зло: духовне безумство і видіння натовпу демонів в повітрі» (P 14).
Гординя не тільки є останнім, але також і найнебезпечнішим гріхом. Горда людина саму себе вважає за Бога і не звертає уваги на свою людську природу. Це переконання віддаляє її від дійсності і веде у світ оман, в якому вона стає щораз більш гордою, щоб врешті решт закінчити в духовному божевіллі. Гординя є тим, що К. Г. Юнг називає інфляцією. Людина підсилює свою гординю змістами з підсвідомості і щораз більше при цьому втрачає відчуття реальності. Нарешті вважає себе великим реформатором, пророком чи святим. Не звертає уваги на свою тінь і ще до того як зможе отямитися, вона вже буде захоплена своє підсвідомістю. Отже слушною є мова про загрозу демонічної гордині. Бо горда людина, ототожнюючись з архетипами підсвідомості, повністю піддається їх владі і стає формально біснуватою. Тому також монахи в контексті гордині говорять про божевілля.
Вісім головних гріхів та підпорядкування їм загрожує людині з щораз більшою силою. Відносно легко утримати в упряжці три основні інстинкти, значно важче порадити собі з трьома почуттями. Від дорослої людини очікується, що вона так опанує своє інстинкти, що вони не будуть шкодити її особистості. Зрозуміло, що і в цьому випадку існує відповідна міра. Тому що інстинкти також виконують і позитивні функції, не йдеться про те, щоб їх повністю виключити, але про те, щоб їх інтегрувати упорядкованим чином. Проте наслідком протистояння трьом настроям повинна бути інтеграція з власною тінню. Спочатку треба визнати власні потреби і мрії, для того, щоб вони не запанували безконтрольно над душею як негативні емоції.
В боротьбі з марнославством і гординею вирішальними є щирість перед самим собою і стосунок до Бога. В термінології Юнга йдеться про питання, чи «я» уступить місце «собі», чи буде намагатися зрозуміти зміст несвідомості, щоб завдяки ним збагатитися, або чи також відкриється і підпорядкується numinosum, які зустрічає в архетипах підсвідомості, а перед усім в архетипі Бога. Висловлюючи цю думку релігійним чином, тут йдеться про питання, чи я хочу використати Бога і людей для себе, для власної слави, чи ж радше прагну служити Богу і людям, чи я готовий відмовитися від своїх ідеалів і уяв про Нього і довіритися Його істині і Його любові.



Категорія: Бібліотека, Окультизм, магія, забобони

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.